2009. január 12., hétfő

hétvége

A hétvégém eléggé eseménydúsan telt.
Mivel most volt a héten anyu szülinapja meghívtam őket egy ünnepi ebédre.
Szombaton miután befejeztük az ebédet, elkezdtem pogácsát sütni. Az igazság az, hogy pogácsát még nem nagyon sütöttem, mert egyszer nem sikerült és utánna többet neki sem álltam.
Most viszont muszáj volt valamivel előrukkolni, ha már anyuékat meghívtam ebé
dre.
Nem is sikerült rosszul a sajtos pogácsám, csak nem tetszett, hogy ennyit kellett hajtogatni, meg nyújtani.
Végül olyan finom lett, hogy a család majdnem felfalta kostolás gyanánt az egésze
t.
Estére apa is kedvet kapott a sütéshez. Elkészítette a hagyományos szlovák ételt a b
revanyt. Nagyon furcsa volt apát a konyhában látni tüsténkedni. Azért jó érzés, hogy ő is tud valamit készíteni, nem halunk éhen ha neki kell főzni.

Vasárnap reggel mindjárt nekiláttam az ünnepi ebéd elkészítésének.
Különleges ételt szerettem volna az asztalra tenni, mivel anyu számomra különleges asszony, és szerintem megérdemi....sőtt ennél többet!
Húslevest készí
tettem orjából, jó sok sárgarépából és zöldségből.
A második fogás
volt a különlegesség: Fonott hústekercs besamell mártásos zöldségekkel.
Nagyon sokat dolgozt
am vele szerettem volna, ha finomra sikerül. Hát sikerült! Anyu még a receptet is elkérte. Ez már valmi....
Ezek után már csak a gyümölcssalátát tálaltam fel, de mindenki pukkadásig ette magát.
Az asztalnál elfogyasztottunk a kedvenc boromból egy üveggel és kedélyesen beszélgettünk.
Azután átadtam anyunak a születésnapjára festett képet. Nagyon megörült neki, mert imádja a képeimet. ( Szerintem egy kicsit elfogult, de elnézhető neki)
Mivel apu nagyon hamar elfáradt ( mert beteg ) viszonylag hamar haza kellett őket vinnem.
Mindent összevetve jól telt a hétvége.
És még a főzőtudományomat is megcsillogtathattam.


Nincsenek megjegyzések: