2009. július 14., kedd

lovagló lecke 1

Tegnap reggel mikor felébredtem, az jutott az eszembe, hogy a lányoknak valami programot kellene szervezni. Először gondoltam elmegyünk Bajára és megnézzük a Türr emlékművet, van mellette egy játszótér,ott is elidőzhetnénk. Utána pedig lemehetnénk a szigetre egy ebédre meg körülnézni. Hazafele terveztem egy lovaglást is. Na mindebből nem lett semmi, mert megtudtam, hogy az EFOT most van Baján. Biztos rengeteg ember, tömegnyomor és ráadásul forróság.
A vége a nagy tervnek az lett, hogy ebéd után átugrottunk (autóztunk) Jánoshalmára a Király lovas tanyára. Nem bántuk meg! Isteni jó hely. Igazi tanya hangulata van az egésznek, nagyon kedves volt a személyzet, kútúrált a környezet.
Az volt a szándékom, hogy a lányok megtanuljanak lovagolni. Mivel én úgy nőttem fel, hogy menni is alig tudtam, de már a ló hátán ültem (megboldogult nagypapám imádta a lovakat ) reméltem Őket is érdekelni fogja a lovaglás. ÉÉÉÉÉs Bingó! Bejött! Imádták a lányok. Olyan ügyesen ülték meg a lovat ,(persze ők már nyereggel, míg én anno szőrén a sörénybe kapaszkodva)hogy öröm volt nézni.
egyensúly keresés

Itt már biztosan ül a nyeregben.

Az oktató rendkívül barátságos és türelmes volt velük. Mindkét lány negyed órát lovagolt- kezdetnek ez is elég- és mindkét lánynak fájt mindene a lecke után.
Bettike nagyon ügyesen ülte meg már elsőre is a lovat

Végére már futószár nélkül baktatott.

Tudtam, hogy a lovaglás nem egy könnyű sport, csak annak látszik. Olyan kecsesen mozog a ló és lovasa, hogy az avatatlan embrnek könnyűnek látszik. Az tudja igazán aki kipróbálta már mennyire igénybe vesz szinte minden izmot.
A lovagló lecke végén pedig megkapta a csitri nevű ló is az ajándékát. Kockacukrot adtak neki a lányok.
A cukorkaosztogatás után megnéztük a tanya többi állatát is.Remény a kiscsikó

Édes fekete kis gombócok

Amanda a szamár és barátnője

Mindent egybevetve nagyon jól éreztük magunkat tegnap délután a lovastanyán, és csütörtökön ismét megyünk lovagolni.
Aki a délalföldön jár és egy kis kikapcsolódásra vágyik bátran merem neki ajánlani a Király lovastanyát.


1 megjegyzés:

Unknown írta...

Sya Timea...Kiss Krisztián Gábor vagyok...az oktató, aki a lányait/lányaidat lovagoltatta...nagyon szépn köszönöm a lovastanya nevében is, a kedves és szép szavakat..